Tuesday 20 May 2008

Memori Bersama Kumpulan 11 - Bahagian 23

Mahathir akhirnya Kalah.....
Saya rasa amat bertuah kerana masih lagi diberikan kehidupan didunia ini kerana dapat menyaksi dan melihat orang yang pernah saya kenali semaja remaja dan kini masih lagi hidup menjadikan arena politik Malaysia begitu panas dan menarik sekali .
Berita pada jam 5 petang 19-5-2008 mengatakan bahawa Tun Dr.Mahathir akan meninggalkan UMNO mengejutkan ramai pihak .
Insan yang saya percaya paling gembira sekali mendengar atau menerima berita ini ialah Abdul Rahim Abd Rahman dan lain-lain Kumpulan 11 kerana mereka amat mengetahui dan memahami sebab menyebab mereka bertindak untuk membawa kes mereka ke mahkamah dalam tahun 1988 !
Apabila UMNO disahkan sebagi pertubuhan yang tidak sah, ramai orang UMNO berasa sedih dan kesedihan yang amat ketara ialah mengapakha Tun ketika itu menjadi Menteri Dalam Negeri yang mengawal soal pendaftaran pertubuhan dan lain-lain tidak menggunakan kuasa beliau selaku menteri untuk mengesahkan UMNO ? Sebaliknya beliau mengambil keputusan untuk mendaftarkan Umno 88 tetapi ditolak oleh pendaftar pertubuhan, dan mendaftarkan UMNO ( Baru) yang dilulskan kemudiannya ! UMNO (Baru) adalah berasal daripada tulang rusuk UMNO 88 bukan UMNO yang ditubuhkan pada 11 Mei 1946. Sebenarnya Tun menjadi Presiden dua UMNO iaitu UMNO asal dan UMNO (Baru) yang kemudiannya dijadikan UMNO sahaja hilang perkataan BARUnya .....dan hari ini (semalam ) beliau berhenti tidak mahu lagi menjadi ahli UMNO yang mana satu ?
Ada dua cara berhenti ahli UMNO , pertama pilih dengan menghantar surat kepada parti dan kedua ialah melalui Fasal 20 Displin . UMNO dahulu sebalum tahun 1988 , kalau ahli tidak bayar yuran ia secara automatik akan tidak jadi ahli UMNO kerana pendaftaran keahliannya diledgerkan diperingkat cawangan sahaja. UMNO (Baru) menerima ahli UMNO dan memasukkan kedalam maklumat keahlian pusat dan sekiranya ahli tidak membayar yuran , keahliannya tidak terbatal tetapi ia tidak akan boleh memegang sebarang jawatan sehingga yuranya dijelaskan pada tahun berikutnya .Tiada tunggakan , maka dengan ini UMNO memiliki keahlian melebihi 2 juta orang ! Masuk tak boleh keluar....berlandaskan kepada angka yang besar ini apabila pilihanraya 2008 diadakan , UMNO sudah tiada undi kerana senarai keahliannya semua palsu (phantom memberships) , bukan ahli untuk pilihanraya tetapi untuk menjadikan perwakilan cawangan dan bahagian keparas maksimun , inilah manupulasi Ketua Cawangan/ Ketua Bahagian yang dipertikaikan sekarang ini !
UMNO kini umpama tong kosong -banyak bunyinya........tetapi tiada isi.
Walau bagaimanapun Tun telah menerima hukuman karma atas perbuatannya yang lepas bahawa semua orang tahu arwah Tunku Abdul Rahman menjual hartanya yang ada diPulau Pinang dan Kedah untuk membayai pergerakan kemerdekaan orang Melayu dan juga UMNO , pada hari ini semua ahli UMNO termasuk Tun dan lain-lainnya dapat percuma sahaja, apakah kehilangan harta dan wang ringgit kita jika berbanding dengan jasa Tunku dan Dato Onn ,ahli UMNO yang ada pada hari ini adalah "carpet baggers " seperti pelarian Yahudi yang datang ke Amerika Syarikat dalam kurun ke 19 semasa pembukaan tanah secara besar-besaran disana......
Syabas dan tahniah kepada Kumpulan 11 kerana Tun mengambil masa selama 20 tahun untuk membetulkan kesilapanya yang cuba tuan-tuan ketengahkan ketika itu tidak dilihat oleh mata-hati beliau yang juga tamak kuasa ........ once beaten twice shy

No comments: