Thursday 10 April 2008

Memori Bersama Kumpulan 11 - Bahagian 12

Setelah selesai perjumpaan kami dengan rombongan dari Kuala Lumpur itu , kami semua diminta oleh Ketua Pemuda UMNO Negeri Perak untuk menunggu seketika kerana ingin mengadakan perbincangan selanjutnya . Beliau memberitahu bahawa beliau telah dihubungi oleh pihak sebentar tadi tetapi tidak berani memberikan komitment, " lebih baik diadakan perjumpaan yang sebentar tadi", katanya kepada kami .
Kami diminat memberikan pendapat ditambah lagi semua cawangan Pemuda UMNO dan Bahagian akan mengadakan mesyuarat . Tiada keputusan kerana semua yang hadir masih lagi berada dalam keadaan "terpingga-pingga" ,masuh kabur . Kami semua masih lagi sayang dan hormat kepada Suhaimi Kamaruddin-tidak ada apa cacat dan cela baik keperbadian dan kepimpinannya .
Beberapa hari kemudiannya , kami dapat tahu bahawa Suhaimi Kamaruddin mengetahu perjumpaan di Hotel Station . Beliau dikatakan pergi menemui secara peribadi setiap ketua Pemuda UMNO Bahagian di Perak .
Bahagian Pemuda saya mencalonkan Suhaimi Kamaruddin seperti biasa dan dikatakan Anwar Ibrahim mendapat dua pencalonan sahaja di Perak . Kedudukan Exco Pemuda UMNO Malaysia ialah seorang Ketua , seorang Naib Ketua, sepuloh orang Exco sahaja .
Pemilihan kali ini diadakan ditempat yang sama iaitu di Dewan Bahasa dan Pustaka, Kuala Lumpur dengan dihadiri lebih 130 orang perwakilan . Anwar Ibrahim menang 10 undi dan dengan itu tamatlah kepimpinan Suhaimi Kamaruddin dan kemudiannya Belia 4B "umpaman hidup segan mati tak mahu" sehinggalah kehari ini .
Mula daripada itu Pemuda UMNO sudah tidak sama lagi , pengikut ( hardcore) Suhaimi Kamaruddin masih lagi terpacak , yang 50/50 cuba menyesuaikan diri dengan kepimpinan baru dan yang menunggu untuk masuk menunggu diluar pintu !
UMNO mula "terkoyap dua"apabila sayap kirinya iaitu Pemuda UMNO sudah membina satu sayap yang baru dan perpecahan ini di belakangnya ialah Tun Dr. Mahathir yang membawa masuk Anwar Ibrahim dan membiarkan sahaja tradisi UMNO itu dicarik . Sanusi Junid ada hubungan kait dengan Anwar Ibrahim melalui ABIM yang beliau bersama-sama asaskan . Setiausaha Politik Tun Musa Hitam (dari NS) dan Tajuddin Rahman adalah "Musa's boys".
Kemasukan Anwar Ibrahim bukan mengikut norm alam iaitu "if we cannot beat them , we join them", sebaliknya Tun Dr. Mahathir joined Anwara Ibrahim", kata seorang veteran UMNO .
Sudah dapat jawapan, siapakah yang pecah-perintah UMNO ?
Kumpulan 11 mengenali dan mengetahui akan "Grand Design"untuk menghancurkan UMNO tetapi tiada siapa yang memahami mereka sehinggalah ke hari ini ... hanya saya, melalui psikik dapat melihat visi yang akan melanda UMNO dan sebab itulah saya mengkhususkan blog ini sebagai MEMORI BERSAMA KUMPULAN 11 , jangan marah ya !
Berita muka depan Utusan Malaysia 10-4-2008 (Khamis) adalah putaran 360 darjah UMNO untuk menghadapi satu lagi Peristiwa seperti tahun 1988.
Tun Dr.Mahathir Mohamad dan Anwar Ibrahim adalah sebagai "piecer" kepada Pak Lah .Kedua-dua mereka sedang memegang salah satu hulu "piecer" itu - ia umpan pinang dengan kacip!!!
Kedua-dua mereka pernah berkuasa didalam UMNO,jangan lupa itu.................
STOP PRESS: Lihat asal http://abassam.blogspot.com/

No comments: