Tuesday 8 April 2008

Memori Bersama Kumpulan 11- Bahagian 5

Ketua UMNO Bahagian Bidor, Encik Mamat Parang Tajam hanya bekelulusan LCE mula melihat kedudukanya tersepit dengan kemasukan golongan profesional ke Bahagian Bidor . Ada golongan ini yang berserta dengan beliau sebagai Ketua Bahagian, ada yang sudah mengujudkan "oligarki" dikalangan mereka . Tetapi , yang pasti UMNO sudah mulai dikuasi oleh puak "plutokrat". UMNO Bahagian yang dipimpin beliau sudah mulai terasa bahang kepanasanya . Dulu tiada budaya "belanja-belanja"didalam UMNO .

"Teman, semalam pergi ke Kuala Lumpur dengan Mat Modal ke Kuala Lumpor"kata seorang ahli Cawangan Batu Tersusun, Bidor., "hebat Kuala Lumpur, tidur di Hotel Merlap, makan jangan cakap la weh , coffee-house saja. Bukan itu sahaja, mike tahu la gosok-gosok tu pun ada".tambahnya.

"Ape ke bendanya gosok-gosok tu...", tanya seorang lagi.

"Kalau nak rasa , ikut la teman lain kali". tamatnya .

Oleh kerana untuk menguatkan kedudukanya yang semakin meruncing, Ketua Bahagian pasti akan menubuhkan banyak lagi cawangan yang pro -kepimpinannya, kerana banyak cawangan ditubuhkan , maka akan banyaklah undi wakil yang akan diperolihinya . Permohonan untuk membuka cawangan baru "full-stop" sekiranya datang daripada puak baru ini.

Apakah langkah yang dilakukan oleh golongan "plutokrat".

Kekayaan baru yang mereka perolehi- wang ."Money buys everthing".

Oleh kerana ghairah menubuhkan cawangan baru , ada yang lupa didaftarkan oleh Ketua Bahagian, mungkin alpa, mungkian tiada kesan sampingan tetapi satu perkara yang dilupai dalam politik - musuh tidak akan lupa akan kita !

No comments: